Aboriginals waren al Astronomen

1 oktober 2018 - Oegstgeest, Nederland

Orion

De oorspronkelijke bewoners van Australië worden door evolutionisten als een primitief volk gezien. De Aboriginals blijken echter nogal wat te weten van sterrenkunde. Niet slecht, voor een volk met enkel een mondelinge traditie.

Net zoals veel westerlingen was de Australische astrofysicus Ray Norris ervan overtuigd dat de Aboriginals niet bijster ontwikkeld waren. „We krijgen vaak dingen te horen als ‘Aboriginals tellen één, twee, drie, veel.’ Maar mijn vrouw en ik zagen eens kinderen een spel spelen, wie het langste onder water kon blijven. Ze telden tot vijftig, zestig in hun eigen taal. Ik realiseerde me dat ik, net als veel Australiërs, wat culturele bagage kwijt moest raken!”

Zo ontdekte Norris, werkzaam bij de Australische telescoopfaciliteit CSIRO en adjunct-professor inheemse studies bij de Macquarie University, dat de Aboriginals „al lang vóór de Europeanen arriveerden wisten dat eclipsen veroorzaakt worden door een conjunctie tussen de zon en de maan die verschillende banen langs de hemel maken.” Een zonsverduistering is zeldzaam. De Aboriginals hebben informatie daarover mondeling aan elkaar en hun nageslacht doorgegeven.

Pleiaden sterrengroep

Je kunt in die kennis over de sterrenbeelden een interessante connectie met de Bijbelse geschiedenis zien. Zo is in de Griekse mythologie het bekende sterrenbeeld Orion een jager. Hij zit achter de Pleiaden aan: de zeven zusters. Die elementen kom je ook tegen in de legenden van de Aboriginals. Het is daarom niet vreemd te veronderstellen dat zowel de Griekse mythe als het Aboriginalsverhaal voortvloeien uit een gemeenschappelijke bron. Dit past binnen het Bijbelse plaatje, waarbij uitgegaan wordt van een spraakverwarring in Babel. Mogelijk dat de Grieken en Aboriginals aspecten hebben ‘meegenomen’ uit een Babylonische astrologie van voor de spraakverwarring!!!

Overgenomen uit: weet-magazine.nl